We hebben inmiddels de eerste maand van 2017 er alweer opzitten. Hoog tijd om eens te kijken wat er allemaal speelt in de snel veranderende retail wereld. Wat zijn eigenlijk de retailtrends voor dit jaar, welke nieuwe technologieën komen daarbij kijken en hoe speelt Kaldi hierop in? Ik vertel je hier graag meer over in dit artikel.
1. Groeiende vraag naar authentieke (koffie en thee) producten
Kaldi houdt van pure producten. Echte koffiebonen, echte thee en echte chocolade, allemaal in hun puurste vorm, zorgen voor hun unieke smaak. De groeiende vraag van consumenten naar luxe, authentieke goederen betekent voor Kaldi dat er steeds gezocht wordt naar nieuwe pure producten. Een nieuw product die bijvoorbeeld onlangs gelanceerd is, is de Black Goat Robust koffie, een 100% Robusta bestaande uit drie verschillende soorten Robustabonen. Dit unieke product is een toevoeging aan de Arabica en gemelangeerde koffiesoorten die Kaldi rijk is. Heb jij deze koffie inmiddels al geproefd? Ik ben benieuwd wat je ervan vindt!
2. Retailtainment wordt belangrijker: beleef de retail
Consumenten zijn steeds meer op zoek naar een bepaalde winkelervaring, waardoor het individuele nog persoonlijker wordt. Er wordt meer ingespeeld op retailtainment: een spannende mix van retail en entertainment. Kaldi wil je bijvoorbeeld meenemen in de wereld van koffie en thee door je letterlijk binnen te laten komen in de Kaldi koffieloods. Je ruikt de koffie en ziet dat hiermee gewerkt wordt. Ook is er in (bijna) alle vestigingen de gelegenheid om de koffie/thee te proeven. Waarom? Omdat je individuele smaak en het moment van de dag de keuze voor een bepaald soort koffie of thee bepalen.
In principe is deze ontwikkeling niet nieuw. Een paar jaar geleden werd de Kaldi vestiging in Apeldoorn als eerste ingericht alsof het een koffieloods is. Je staat in het magazijn van Kaldi. Achterin op elkaar gestapelde balen koffie. Geen toonbank maar een heuse werkbank. Branden, roosteren en zetten, daar gaat het allemaal om. Vandaar ook heel bewust de koffieloods uitstraling.
Vanaf zaterdag 11 februari opent een nieuwe Kaldi vestiging haar deuren. Kom koffie of thee drinken en ervaren in Roermond, aan de Neerstraat 50. Je waant je, nee, je bent daar echt in de Kaldi koffieloods.
3. Technologische ontwikkeling
Technologie is continu in ontwikkeling en wij ontwikkelen graag mee. Een voorbeeld van een ontwikkeling in de detailhandel is de Virtual Reality technologie. Hier ga ik graag in mee, dus ik heb onlangs een VR-camera gekocht. Deze camera filmt alles om je heen (alhoewel… vaak sta ik er zelf ook op…) in één keer in 360 graden. Door de 360 graden beelden krijg je een nog betere inkijk in de wereld van koffie en thee en zie je hoe Kaldi vestigingen er van binnen uitzien. Voor een écht kopje koffie moet je natuurlijk nog wel gewoon langskomen…
Een andere ontwikkeling zit in onze vernieuwde Kaldi app. Hierin zit bijvoorbeeld een digitale spaarkaart waarmee je stempels kunt sparen bij geselecteerde aankopen. Geen gedoe meer met losse spaarkaarten, maar alles gevat in de app op je smartphone, die je toch 24/7 bij je hebt. Download de app nu voor iOS of Android en spaar voor een gratis zakje Black Goat Robust koffie, kun je die gelijk even proeven!
Koffie & thee beleving
Eigenlijk kunnen we op basis van bovenstaande retailtrends en de ontwikkelingen binnen Kaldi concluderen dat jouw koffie & thee beleving centraal staat. We bieden jou pure producten, afgestemd op jouw individuele voorkeuren. Houd daarnaast ook mijn Facebook pagina in de gaten, waarop ik je in 360 graden beelden steeds meer wil laten zien wie Kaldi is.